Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5.05.2017

Powrót, kilka słów wyjaśnienia i krótka recenzja ałunu




Dawno mnie tu nie było. Zaniedbałam niestety i swojego bloga i wszystkie Wasze nowe posty, komentarze, wiadomości… Na swoje wytłumaczenie mam tylko nadmiar obowiązków w pracy, w domu, planowanie ślubu i budowy domu. Na szczęście wszystko już wraca do normy, znowu mam trochę wolnego czasu dla siebie i chciałabym go poświęcić na powrót do blogosfery. Mam nadzieję, że wybaczycie mi tą nieobecność i być może zajrzycie jeszcze nieraz do mnie.

Tymczasem chciałabym Wam opowiedzieć o naturalnym ałunie w krysztale oraz o tym, jak sprawdził się u mnie. A następnie lecę nadrobić zaległości na Waszych blogach.





Niezwykły dezodorant w postaci bryłki minerału, jest substancją krystaliczną z ałunu potasowego pozwala skutecznie pozbyć się dyskomfortu związanego z potliwością i nieprzyjemnym zapachem. Do aplikowania pod pachy, na stopy, plecy w celu zneutralizowania potu lub po goleniu i depilacji aby zminimalizować pieczenie i podrażnienie skóry.

Produkt przeznaczony jest także do dla alergików, nie podrażnia skóry wrażliwej. Nie blokuje porów, pozwala skórze swobodnie oddychać. Dzięki swojej bezzapachowej i bezbarwnej konsystencji nie pozostawia śladów na skórze i plam na odzieży. W połączeniu z wodą tworzy roztwór o odczynie kwasowym, wykazując działanie ściągające, antyseptyczne i antybakteryjne, dzięki czemu nie pozwala namnażać się bakteriom przyczyniającym się do nieprzyjemnej woni potu. Ułatwia gojenie się drobnych skaleczeń i dezynfekuje ukąszenia owadów. Na skutek pocierania, powstaje na skórze niewidoczna warstwa ochronna (rozpuszczony minerał), która zapobiega rozwojowi bakterii rozkładających pot (przyczyna nieprzyjemnego zapachu).  Jest on wyjątkowo skute­cznym kosmetykiem.  Efekt świeżości utrzymuje się przez 24 godziny.

Sposób użycia : Nawilżyć wodą i przystąpić do aplikacji. Do użycia: pod pachy, na skórę pod goleniu, stopy, miejsca ukąszenia owadów, drobne skaleczenia, trądzik młodzieńczy, afty.


Cena: ok. 11 zł / 60 g (ja kupowałam go w bioika.pl)

Skład: Potassium alum



O ałunie słyszał pewnie każdy, kto interesuje się naturalną pielęgnacją. Jedni go chwalą, inni wymieniają mnóstwo wad, w tym że wcale taki naturalny nie jest. Ja kupiłam go z ciekawości, by sprawdzić, jak spisze się u mnie.
Ałun to twardy kryształ, dlatego należy delikatnie zwilżyć go wodą i dopiero użyć na ciele. Łatwo się rozprowadza, zapach ma bardzo delikatny, niemal niewyczuwalny. Niestety ałun nie sprawi, że przestaniemy się pocić, a jedynie zniweluje nieprzyjemny zapach. Chociaż i tutaj średnio się sprawdza moim zdaniem. Nie czułam się z nim pewnie i dlatego też przestałam go w ten sposób używać.
Plusem ałunu jest fakt, że nie podrażnia skóry. Powiedziałabym nawet, że po goleniu działa  łagodząco i dzięki niemu moje pachy są w lepszej kondycji niż wcześniej. Nie są tak podrażnione i wyglądają zdecydowanie ładniej.

Ogólnie z ałunu jestem raczej niezadowolona, ale cieszę się, że go wypróbowałam.


Znacie ałun? Lubicie go czy może niekoniecznie? A może znacie jakiś bardziej naturalny antyperspirant warty polecenia?